لوگو رورا
0

سبد خرید

0

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

معرفی 7 خوراکی خوشمزه با عسل

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 6 دقیقه
مصرف علس در غذاها

عسل یک ماده شیرین چسبناک و غلیظی است که زنبورهای عسل در طبیعت آن را تولید می‌کنند. در فارسی به عسل، اَنگبین گفته می‌شود که سرشار از مواد مغذی و مفید است. عسل را به غیر از یک ماده غذایی، به عنوان ماده دارویی هم میتوانید استفاده کنید. عسل با توجه به تغذیه زنبورها رنگ و طعم متفاوت دارند‌. طیف رنگی عسل از روشن و سفید تا عسل زرد و قهوه‌ای است. در این مقاله درمورد 7 خوراکی خوشمزه که با عسل درست می‌شود صحبت خواهیم کرد.

چه خوراکی‌هایی را با عسل می‌توانیم درست کنیم؟

عسل یکی از خوراکی‌هایی است که تقریبا همه آدم‌ها به خاطر خوش طعم بودن آن را دوست دارند. با عسل می‌توانید به هر شکل و با هر مواد خوراکی که دوست دارید استفاده کنید. به همین دلیل انواع زیادی از خوراکی‌ها با عسل وجود دارد. عسل خواص زیادی دارد که اگر شما خواص آن را بدانید در وعده‌های خود عسل را استفاده می‌کنید با عسل میتوانید انواع زیادی از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مفید را درست کرد. حتی عسل را می‌توان در صبحانه کنار مواد غذایی دیگر هم مصرف کرد.

چه خوراکی هایی با عسل درست کنیم؟
معرفی 7 خوراکی خوشمزه با عسل 4 1

عسل چه فوایدی دارد؟

عسل سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. در عسل مواد ضد باکتری و میکروب وجود دارد که مانند یک آنتی بیوتیک قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل باعث قوی شدن بدن و تقویت حافظه می‌شود.

با استفاده از عسل چه خوراکی هایی درست کنیم؟

نوشیدنی‌های مختلفی میتوان با عسل درست کرد که هم خوشمزه و هم مقوی باشند. یکی از معروف ترین نوشیدنی ها که با عسل درست می‌شود که عبارت اند از:  

  • شربت آبلیمو عسل

معروف‌ترین و خوشمزه ترین ترکیب نوشیدنی آب، آبلیمو و عسل است. این ترکیب برای بهبود سرماخوردگی و ضد عفونی دستگاه گوارش و مقوی برای بدن انسان است.  

طرزتهیه شربت:

داخل یک لیوان آب ولرم یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. پس از آنکه آب و عسل خوب باهم مخلوط شدند، آب نصف لیمو تازه را گرفته و با عسل و آب ترکیب کرده، حالا شربت شما آماده شده است و می‌توانید میل کنید.

نکته: حتما دقت داشته باشید که آب ولرم باشد و درحال جوشیدن یا داغ نباشد، زیرا آب داغ باعث می‌شود خواص عسل از بین برود.

  • شیرعسل و دارچین

طرز درست کردن نوشیدنی عسل  بسیار انواع زیاد دارد و دل چسب است میتوان انواع زیادی ترکیب جذاب را با عسل نوش‌جان کرد. نوشیدنی عسل با شیر و دارچین یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی است که مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند مخلوط شیر، عسل به همراه با دارچین ،برای درمان عفونت ها ،مخصوصاً عفونت های ریوی بسیار مناسب است و بدن ‌شما را  در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند. ترکیب این نوشیدنی بسیار راحت است و توی چند دقیقه به راحتی آماده می‌شود.

طرز تهیه:

نصف قاشق چایخوری دارچین را به یک لیوان شیر اضافه کنید روی حرارت بگذارید تا قبل از اینکه جوش بیاید، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی شیر سرد شود. بعداز آن ۱ قاشق غذاخوری عسل به شیر اضافه کنید و نوش‌جان کنید.

در خوردن این نوشیدنی نباید زیاده‌روی کرد. زیرا مصرف بیش از حد آن باعث عوارض در بدن می‌شود.

  • آبلیمو عسل و زنجبیل

این ترکیب یکی از بی‌نظیرترین ترکیب‌ها است، که عطر و بو فوق‌العاده‌ای دارد. این ترکیب به راحتی تهیه می‌شود و این نوشیدنی به بهبود سرفه، قرمزی و التهاب گلو و همچنین گلودرد کمک می‌کند. نحوه ساخت این ترکیب بسیار خوشمزه به این روش است:

در مقداری آب درحال جوش چند تکه زنجبیل تازه اضافه کنید، پس از ۳ تا ۴ دقیقه که عصاره زنجبیل با آب ترکیب شد، آن را درون یک لیوان بریزید تا ولرم شود سپس به آن یک قاشق غذاخوری عسل و آب یک لیمو تازه را به عصاره زنجبیل و عسل را اضافه کرده، و می‌توانید در روز یک فنجان از این ترکیب نوش‌جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

  • شربت عسل، زعفران و تخم‌شربتی

روش درست کردن شربت عسل، زعفران و تخم‌شربتی بسیار ساده است و سریع آماده می‌شود. اولین کار برای درست کردن این شربت این است که تخم‌شربتی‌ها را داخل مقداری آب میریزیم تا به مرور زمان حجیم شود. سپس ۱ قاشق غذاخوری عسل را در ۱ لیوان آب حل کرده، بعد مقداری گلاب و زعفران و تخم‌شربتی‌های لعاب‌دار را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای تقویت حافظه بسیار مناسب و برای تقویت حافظه موثر است.

طرز تهیه کیک سیب و عسل
معرفی 7 خوراکی خوشمزه با عسل 5 2

با استفاده از عسل چه خوراکی هایی می توان درست کرد؟

شاید به فکر شما هم خطور کرده باشد که آیا می‌توانیم به جای شکر از عسل استفاده کنیم یا نه؟ ما به شما چند خوراکی معرفی می‌کنیم که با عسل درست می‌شود.

  • کیک سیب و عسل

این کیک با طعم بی‌نظیر عسل و سیب برای وعده عصرانه بسیار مناسب است. مواد لازم:

آرد ³⁰⁰ گرم_ بکینگ پودر ½ ق چ _ سیب پوست کنده و خورد شده دو عدد_ کره ذوب شده ¹³⁰ گرم_  عسل ²⁰⁰ گرم_ شیر ۵۰ گرم_ تخم‌مرغ دو عدد_  پوست لیمو رنده شده و کمی دارچین

 طرز تهیه:

اول فر را با دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید. قالب را آماده کنید، بعد تمام مواد خشک را به همراه سیب‌های خرد شده قاطی کنید، در ظرفی دیگر کره را ذوب کنید و عسل را به آن اضافه کنید سپس شیر و پوست لیمو رنده شده را اضافه کنید، تخم‌مرغ ها را به مواد خشک اضافه کرده و مخلوط کنید و سپس مخلوط کره و سایر مواد را به آن‌ها اضافه کرده، قالب‌ها را تا ⅔ پر کنید و سپس داخل فر حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا آماده شوند. سپس نوش‌جان کنید.

  • وعده های صبحانه به همراه عسل

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از ما به آن توجه خاصی نمی‌کنیم. اگر یک صبحانه مقوی میل کنید، قطعا انرژی کافی را در طول روز دارید و نیازی به خوردن وعده نهار به اندازه زیاد ندارید. در وعده صبحانه شما می‌توانید خوراکی‌های مختلفی استفاده کنید که مورد علاقه‌ی همه افراد است. برخی نان و پنیر دوست دارند و برخی کره دوست دارند. یکی دیگر از خوراکی‌هایی که بیشتر افراد آن را  در صبحانه می‌پسندند عسل است.

  • استفاده از عسل به عنوان مکمل کره و پنیر

یکی از ساده‌ترین روش برای استفاده عسل در وعده صبحانه این است که همزمان با کره و پنیر میل شود. اگر در وعده صبحانه از پنیر استفاده می‌کنید حتما به عنوان مکمل آن از گردو استفاده تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید، اما اگر طعم شور و شیرین را دوست دارید می‌توانید از عسل به عنوان مکمل پنیر استفاده کنید.

افراد می‌توانند در وعده صبحانه به جای خوردن کره و مربا که از شکر تولید شده است و برای بدن مضر است از عسل طبیعی استفاده کنید که برای سلامتی بدن مفید است و مضرات مربا را ندارد.

افراد می‌توانند در وعده صبحانه تخم‌مرغ را به همراه عسل ، ماست شیرین و عسل برای صبحانه میل کنید و از خواص آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را که با عسل درست می‌شوند به شما معرفی کردیم. البته اینها فقط تعداد کمی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید با عسل درست کنید. خیلی از خوراکی‌های دیگر هم می‌توانید با عسل درست کنید و از خواص ویژه عسل بهره برد.

دیدگاه

تحویل اکسپرس

پشتیبانی 24/7

ارسال به سراسر ایران

ضمانت کیفیت کالا

پاسخگوی شما هستیم

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کد شامد: 1-1-871003-65-0-1

عضویت در خبرنامه ایمیلی

برای دریافت جدیدترین مقالات و محصولات و تخفیفات کافیست در خبرنامه ایمیلی ما عضو شده و هر هفته در ایمیل خود بخوانید ما هم همانند شما از هرزنامه بیزاریم.

درباره رورا بیشتر بدانید

رورا مجموعه‌ای است که از اوایل دهه هشتاد مشغول خدمت رسانی به کردم بوده است و در حال حاضر تصمیم گرفته است تا فعالیت خود را گسترده‌تر کند و  محصلات خود را در بستر اینترنت به فروش برساند تا افراد بیشتری بتوانند از آنها استفاده کنند.

هدف مجموعه رورا همواره رساندن محصولات سالم، با کیفیت بالا و به صورت مستقیم ( فقط یا یک واسطه) و به قیمت مناسب به دست مصرف کننده است.

enamad

logo-samandehi

طراحی و توسعه توسط محمد حسن محمدی

تمام حقوق وبسایت متعلق به محصولات سالم رورا است. Copyright 2022 by rura.ir